Content

Breadcrumb

Åpent brev til TV2

Til TV2

På vegne av alle våre 56 medlemsklubber ønsker vi i Supporterunionen for Britisk Fotball å utdype vår bekymring etter at prisene for fotball på TV2-plattformen for kommende sesong i dag ble offentliggjort. Som i fjor er misnøyen sterk blant våre medlemmer når prisene på deres tjenster igjen skyter til værs.

Her er prisene dere vil ha på strømmetjenestene:

• Sport, film og serier: 189 kroner
  • Premier League, Champions League, La Liga og annen sport: 669 kroner (før 519 kroner)
  • Total: 699 kroner (før 549 kroner)

Samtidig går TV 2 ut med en veiledende prisøkning til distributørene på 200 kroner, som gir en sluttsum på 899 kroner.

Vi forstår at dette koster og at man er avhengige av inntekter for å få dette til å gå rundt. Samtidig ble jo Premier League-rettighetene sikret for to år siden, så utgiftene for Premier League er vel ikke høyere nå enn for to år siden? Økningen vi ser nå er tung å svelge for oss fotballsupportere, og rekasjonene har ikke latt vente på seg. Vi tror nå mange vil vurdere om de skal kutte ut å være med videre på denne karusellen. Spesielt tror vi dette vil gå utover de unge seerne, så på sikt kan dette komme til å være svært negativt for interessen for engelsk fotball.

Og er det virkelig slik at dere har tapt så mye penger de to første årene av inneværende avtale, at prisene må skrus til værs når ett år gjenstår? Dette skulle vi gjerne hatt et svar på.

Vi ser nå også at både Champions League og La Liga nå er innbakt i den nye pakka. Dette er sikkert en god løsning for noen, men her burde det være mulig for supportere å velge hva man ønsker å betale for. Hva med en egen pakke for bare Premier League for dem som måtte ønske det? Hadde det vært en mulighet?

Vi i SBF liker ikke denne utviklingen med TV-priser som stiger i utakt med prisindeksen. Det er supporterne dette går utover.

Mvh styret i SBF

Sist redigertonsdag, 12 mai 2021 21:00